Jag träffade en naprapat i Sundbyberg sommar 2022 för en behandling. Under behandlingen berättade naprapaten i Sundbyberg att han önskar sina kunder hittar honom digitalt. I dagsläget upplevde naprapaten att hans kunder inte hittade honom online. Jag berättade att jag gärna hjälper honom att bli mer synlig för sina kunder och få fler bokningar online.

Jag bokar in ett kostnadsfritt möte där vi går igenom nuläget och planen framåt. Vi kommer överens om ett samarbete där jag ansvarar för främst sökmotoroptimering. Målet är att SEO optimera den befintliga hemsidan och anpassa innehållet till besökare online för bästa resultat. Jag gjorde löpande optimering och rapportering av kampanjer för ökad försäljning.

Genom kunskap, erfarenhet och ett gott samarbete lyckades vi uppnå bästa resultat på endast 3 månader. Naprapaten i Sundbyberg var nu synlig för sina kunder online och hade fått flera nya kunder. Långsiktigt om cirka sex månader har samarbetet visat ännu bättre resultat. Se grafen nedan som talar för ett gott samarbete och resultat.

Plan

I processen att öka synligheten för företaget online lägger jag upp en plan som svarar på nedan listade frågor.

  • Vad har vi gjort?
  • Vad är nuvarande status?
  • Vilket resultat har våra aktiviteter gett?

Utförande

Utförandet planeras per månad och prioritet ligger på de aktiviteter som ger störst och bäst effekt. Eftersom följande kund använde sig av Squarspace som är ett relativt begränsat system om man önskar växa rekommenderade jag att gå över till WordPress.

Fördelarna med WordPress är flera. WordPress är framförallt enkelt att använda med flera möjligheter. Du kan enkelt skapa inlägg, sidor och anpassa din webbdesign, lägga till menyer och mycket mer. WordPress gör det enkelt för nybörjare att underhålla deras hemsida utan tekniska problem.

LÄS MER  Vad är digital affärsutveckling inom event och projekt?