Digital affärsutveckling – Nå affärsmål snabbare – Ta kontakt här: hello@digitalaffärsutveckling.se
Höj din webbs synlighet och öka trafiken med SEO (sökordsoptimering). Optimera din position på Google. Mästra verktygen för effektiv SEO. Säkra långsiktig synlighet och tillväxt.
Den här kursen vänder sig till dig som vill synas på Google med din hemsida. Du behöver inga förkunskaper.
Kursen leds av Lucia Mati som har jobbat med webb och utbildning under 10 års tid. Utbildningen är enkel att följa. Läs mer om Lucia här.
Du får vägledning genom ett digitalt möte och behöver bara följa instruktioner.
Vi börjar med grunderna inom Search Marketing, med en djupdykning i SEO. Vi utforskar hur din målgrupp söker och interagerar på Google genom hela kundresan.
1. Sökintention & KundresanSökintention & Kundresan
Förstå din målgrupps beteende
2. Algoritmer & Google EAT
Få inblick i algoritmernas logik
3. Sökordsanalys & Strategi
Identifiera relevanta söktermer och utforma en effektiv sökordsstrategi
4. Innehållsstrategi & Cluster Topic
Skapa en strukturerad innehållsplan
5. Content Audit & Planering
Identifiera och optimera innehåll för bättre prestanda
6. AI-verktyg
Använda AI som ChatGPT för effektivisering av arbetsprocesser
7. Innehållsproduktion & Optimering
Skriv och optimera innehåll för olika webbsidor
8. Nyckeltal & Verktyg
Använda verktyg och KPI:er för SEO-analys
9. Övning
Praktiskt arbete med sökordsanalys och innehållsoptimering
I den andra delen av kursen fokuserar vi på Offpage SEO och teknisk SEO. Vi utforskar hur du kan bygga kvalitativa länkar och optimera din webbplats för snabbare laddningstider och bättre användarupplevelse.
1. Offpage SEO
Bygga relationer, hantera backlinks och mentions
2. Länkstrategi
Skapa en hållbar länkstrategi i enlighet med Googles riktlinjer
3. Teknisk SEO
Optimering av sidladdningstider och sidstruktur
4. Indexering
Säkerställ korrekt indexering och förstå sitemap och robots.txt
5. Google Core Web Vitals
Grundläggande förbättringar för din webbplats
6. Redirect
Planera och genomföra nödvändiga redirects vid webbplatsförändringar
7. Google Search Console
Använda verktyg och nyckeltal för att övervaka prestanda
8. Övning
Genomföra en Core Web Vitals-analys av din egen webbplats
98% är nöjda
Bente Malmberg – CEO, Notebloc